Friday, March 30, 2007

Lang zal ze leven

’t Verstand komt met de jaren, zeggen ze. Het uitgelezen moment dus om mijn kom met wijsheid nog gauw wat bij te vullen voor de start van de expeditie. Happy birthday to me! 27 is een prachtige leeftijd om grootse uitdagingen aan te gaan.

Vandaag heb ik het leeuwendeel van de dag in een depot op de luchthaven doorgebracht. Mijn cargo is heelhuids en – nog belangrijker- integraal toegekomen, een beter verjaardagskado had ik me niet kunnen wensen. Want stel je voor dat er ergens een zak in één of andere transitzone blijft slingeren… Ik zou niet graag vertrekken zonder pakweg een donsjas of tenten. Één van mijn tonnen was wel opengebroken, en zo op het eerste zicht leken mijn (reserve)wanten verschwunden. ‘k Had me er al bij neergelegd dat er waarschijnlijk ergens in de woestijn van Bahrein nu een gelukkige mens met gloednieuwe wanten van The North Face zat, maar bij een grondigere check later in mijn kamer- waarbij ik de tonnen resoluut heb uitgekieperd- bleken ze ergens verfrommeld tussen te zitten. Hoera! En mijn excuses aan de man in de woestijn. M’n hotelkamer heeft nu veel weg van een slagveld, een beetje zoals de garage thuis voor vertrek (zie ook foto weblog 25/3).


Ondertussen heb ik mezelf getrakteerd op een heerlijk feestmaal, onder het motto: vet isoleert goed. Als je mijn gewicht in aardappelen zou kopen, is je karretje vol. Maar dat deert me niet, een achtduizender beklimmen is minstens zo effectief als een wortelsapdieet. Ay Caramba!

1 comment:

timme said...

hey jo-jo,
neig neig en vooral ne meer dan gelukkige verjaardag!!!! we zijn weer eventje even oud, das altijd leuk te weten dat je met een even verstandig iemand kan mailen ;-)
doe zo voort, geniet! en geeft er een marioleinse lap op!!! he en daar wonen ook tijgers ofwa, cool doe mijn broertjes maar de groeten XXX