Sunday, April 29, 2007

Ciao Mushroom

Ik ben heel tevreden met mijn naam, 'k vind dat hij goed bij me past. Marjolein. Er is alleen één klein nadeel aan: probeer 'em maar eens in het Engels uit te spreken. Mwaôrdjoleen. Om een tongkramp van te krijgen. Nu ja, meestal word je door de lokale bevolking in het buitenland toch aangesproken met sister of mzungu, khawadja, inji, gringo of farang, wat zoveel betekent als buitenlander of Westerling.

Dawa Sherpa vond Mwaôrdjoleen duidelijk ook te moeilijk bij onze eerste ontmoeting, en bij het kennismaken flapte hij er 'ciao Mushroom' uit, onmiddelijk gevolgd door het opzetten van een verschrikt gezicht en het betrapt een hand voor zijn mond slaand, maar met sterretjes in zijn ogen, en zijn quasi-gêne verliezend van zodra ik in de lach schoot.

En als ik nu in ABC 's avonds de gemeenschappelijke tent verlaat en iedereen goedenacht wens, krijg ik steevast een unisono 'gud'night' teruggebromd, gevolgd door een slaperig stemmetje vanuit een donker hoekje van de tent dat 'ciao Mushroom' piept.

8 comments:

Ilse said...

:-) super
ik hoop dat je weer op de been bent ...ferme schouderklop!

Filip "Corre" Corbeel said...

Hi Mwaôrdjoleen ...

Ik volg je trip via deze blog en hoewel ik dààr nog niet gezeten heb, kan ik me wel voorstellen wat je meemaakt... Knap wat je al gepresteerd hebt! Ga zo ver mogelijk (op vlak van jezelf én op vlak van het doel) maar durf ook luisteren naar jezelf en je omgeving. Om een “anonieme” bron te quoteren : “Never, ever quit! If you do; be proud of what you have accomplished”.

Sterkte; maar vooral: have fun!
Knuffel,
Corre

Michel Scaut said...
This comment has been removed by the author.
Michel Scaut said...

Cia Mushroom,

Sorry Marjolein, daarnet iets verkeerd gedaan, waardoor enkel de letters "kl" als reactie verschenen. Echt "klote" van google...
Daarnet genoten van de lectuur van je berichten - je hebt er een trouwe lezer bijgewonnen.
Doe zo verder op zijn "Marjoleins" (zonder Yak tussen de tanden), en niet op zijn "Michels", want dan kan je beter op je gat gaan zitten op de eerste beste col, zoals de Elbrus (was anders ook heel tof).
Blijven lachen, op tijd factor 80 smeren op je schouders, en je komt er wel.
Namaste, en de groeten aan iedereen daarboven, ook aan Dawa en Mingma...
Baje Michel

Unknown said...

Na een weekje weg, terug kontakt met uw expeditie ervaringen. Het ging bij het lezen van uw commentaar van oei, ai, ooh, nee.... gelukkig weer naar een beter gevoel. Ik kan me volledig aansluiten bij het commentaar van Corre en zou het niet beter kunnen verwoorden. Daarom pleeg ik plagiaat.
"Never, ever quit! If you do; be proud of what you have accomplished".
All the best and enjoy !
Hilde Lanslots

philippe said...

Hallo Marjolein,

Ja, jouw ouders hebben jou een pracht van een naam gegeven!
Je hebt de voorbije dagen al wat onaangename dagen meegemaakt, ik hoop dat die voorbij zijn!
Zo te lezen ben je terug op ABC,het verheugd me dat je weer beter bent.
Ik kan me voorstellen dat de weg naar Base Camp niet gemakkelijk was(ik hoop dat je toch vergezeld was). Het is duidelijk dat je iemand bent met ontzettend veel wilskracht en doorzettingsvermogen!
Heb daar veel bewondering voor!
Wens je nog verder veel succes en genot, stuur jou nog een virtueel meiklokje...

" Volg het spoor van de regenboog,het spoor van een lied, en er is schoonheid om je heen.
Het spoor van de regenboog leidt je bij donkere mist"
(Navajo lied)

Leuk om weten dat je zo goed omringd word! Groetjes ook aan Mingma en alle anderen.
Groetjes, philippe

roberthuygh said...

hallo marjolein.
Juist terug uit Nepal waar ik van Ang Shering hoorde dat u het goed stelde en reeds tot 7300m kwam.Ik wens u veel sterkte nu de topdagen naderen en in gedachten zet ik samen met u de uw laatste succesvolle stappen naar de top.
ik ben er van overtuigd dat u met de scalp van de everest zult terugkeren.

Robert huygh

May said...

komaan Marjolein, je hebt blijkbaar al veel afgezien maar een van mijn uitspraken is : "niets voor niets" je zal er dan ook nog wel voor beloond worden. het ga je goed ! even diep ademen en kruip maar verder naar die Top van de wereld ! fantastisch ! knappe dingen. wij denken aan je, May & John