Wednesday, April 18, 2007

How many cows?

Vandaag is het een rustdag in ABC, want de sprong van 1200 meter van Base Camp naar Advanced Base Camp in amper 2 dagen laat zich voelen. Zware ademteugen, hartkloppingen en stekende hoofdpijn beletten de meesten van ons om meer te doen dan thee drinken en in je slaapzak hangen.

Voor Mingma is de aankomst in ABC zo een beetje een familiereünie: broers, neven, aangetrouwde familie... ze zijn hier allemaal. Hij neemt me mee op een soort kroegentocht langs de tentjes van de Sherpas, waar ik telkens volgepropt word met chai (thee) en noedelsoep.

Een hilarische conversatie ontspint zich als één van de Sherpa's me vraagt:'What do you do?' 'I'm a pharmacist', zeg ik. 'Ah, how many cows?' Een kleine stilte, ik kijk een beetje dom in zijn richting, en dan giert een andere Sherpa het uit: 'pharmacist, not a farmer!'

3 comments:

sleepy cactus slim said...

'Mijn moeder kan toveren-
zonder toverstaf - op lange afstand - en draadloos' ...

Dit tekstkaartje drukte je me in de handen juist voor vertrek.
Terwijl ik je lieve woorden op de achterkant herlees, kijk ik voor mij naar je lachende gezicht op het album van Suske en Wiske 'de parel in de lotusbloem' en een beetje verder naar 'de wandelende olifant' voor papa...enz., allemaal ludieke hartverwarmende afscheidsgeschenkjes bij voorgaande uitdagingen.
Typisch Marjolein : attent voor iedereen...gelukkig anderen te kunnen plezieren...veel liever geven dan nemen...en liefst met een knipoog...
En daar ben ik zo ontzettend blij om. 'Respect' en 'savoir vivre' zijn 'to do's' die je goed begrepen hebt.
Je bent nu in Advanced Base Camp op 6400meter hoogte, met hoofdpijn en misschien kotsmisselijk, om straks je volle potentieel te moeten aanspreken voor de uitputtingsslag en de gevaren van de hoogteklims...
Mijn hormonenhuishouding danst de boogie-woogie...
Kon ik maar toveren ...

My funny farmergirl, toch nog even dit :
De top, de klim zijn niet het belangrijkst : 'succes is nie wat jy doen of dit wat jy bereik nie. Dit is wat jy vir ander beteken'...
Laat het verstand en het hart tegelijk wakker zijn.
En heb je het moeilijk, denk aan mij, ik zal bij je zijn : always, anyplace, anywhere, anytime !
Heart to heart, soul to soul.
Love you so much.
Mama x

philippe said...

Beste Marjolein,

Hopelijk kunnen de rust en slaapmomenten jouw hoofdpijn wat verzachten!
Intussen zal ik proberen om elke dag wat energie en zuurstof vrij te maken zodanig dat we die kunnen opslaan en naar jullie toesturen.
Ben er zeker van dat ze bij jullie terecht zullen komen dankzij de zon,de maan , de sterren...
Geniet nog van de groepsfeer,uitzichten op ABC 6400, ook van de rust;hou je goed,we denken aan jullie.Ook nog open weer toegewenst!
Hier volgt al een portie energie,nog vele warme en verzachtende groeten,philippe

Jan Belaen said...

Marjolein,

toevallig ben ik op je website gekomen via een artikel in de interneteditie van "editie pajot".
Ik woon nl. in Halle (dezelfde streek).
Ik volg dagelijks jou avonturen.
Fantastisch wat de technologie toch kan doen tegenwoordig...vanop 6.400m nog kunnen bloggen!!!
Marjolein, volg de goede raad op van je ouders.

succes voor de verdere klim
Jan Belaen

PS: trek maar veel fotootjes...want die wil ik ook wel eens zien