Tuesday, May 8, 2007

Coca Cola

Terug in ABC. 'k Zit buiten voor de eettent en de namiddagzon doet prachtige dingen met de kleuren op de bergflank en op de summit van Mt. Everest. Het is gek eigenlijk, hoe we in de stad meestal de neiging hebben om naar de grond te kijken, en in de natuur juist naar boven.





Vanuit het niets duikt opeens een Tibetaanse man op, de zakken van zijn sjofele jasje uitpuilend met blikjes cola. Woeha!! Dit is nu ECHT eens wat ik nodig had. Een totaal andere smaak dan lauwe jus of de steeds weerkerende black tea. En suiker! Veel suiker!! Het hemelse is vooral aards en tastbaar.

De Tibetaan is natuurlijk ook niet stom, en ziet de kinderlijke opwinding in mijn ogen. Hij verkoopt me zijn ganse voorraad (8 blikjes) aan een belachelijk hoge prijs. Tja. Life on earth is expensive... But hey, it does include an annual free trip around the sun.

4 comments:

Unknown said...

Hallo Marjolein,

Onvoorstelbaar waar je Coca Cola kan verkrijgen en wat het met je doet in extreme omstandigheden. Toch dubbel en dik verdiend zo'n opkikkertje en het is je van harte gegund na de vorige dagen. Take it easy and enjoy. We don't stop to support you!

Hilde

Johan Van Damme said...

Hallo Marjolein.

Volop respect voor wat je aan het doen bent op Everest ! Ik was met Tom ( Vandenberghe)op Cho Oyu, en weet wat een cola met iemand kan doen, Tom sleurde ook al cola mee naar camp 2 op 7100m.
Jij beklom Cho oyu en hopelijk kom je Everest ook lekker hoog, kom vooral ook veilig terug. Go 4 it.

Ilse said...

en terwijl jij hoger en hoger klimt, staat er daar aan de hemel sinds kort een nieuw Belgisch-Duits sterretje te twinkelen :-) Ik kreeg net het kaartje! tof hé!

niet teveel boeren laten van de Cola aub
;-)

Filip "Corre" Corbeel said...

Dag Marjolein,

Ik ben een week op verlof (Soedan) dus kan ik uw exploten van de volgende week niet meer volgen.
Ik zal duimen!
Doe dat goed! Hou vol, wees veilig en ga ervoor!!!!!

Corre