Monday, May 21, 2007

Sinatra

De laatste uren in Base Camp. 'k Ben nu toch wel blij dat het tijdstip is aangebroken om ons boeltje te pakken en terug naar Kathmandu te keren.
Het is een rollercoaster life geweest de voorbije 2 maanden, een kruitvat van verschillende emoties in dit avontuur dat Leven heet.

't Is niet altijd evident te durven dansen vanuit je oerkracht, van top tot teen, zonder je in te houden of op je hoede te zijn. Realistisch of rationeel te zijn, zonder je te laten afremmen door herinnering aan de beperkingen vanuit je menselijk bestaan.
Of door te dringen tot in de kern van je eigen verdriet, geconfronteerd te worden met de verraderlijkheden en beproevingen van het leven. En pijn, die van jezelf of van een ander, te kunnen laten zijn wat het is zonder een vinger te verroeren Zonder het te verbergen, te laten verdwijnen of vast te houden.
.

Het zijn zeker niet altijd de 2 meest gemakkelijke maanden van mijn leven geweest, maar ik ben reuzeblij dat ik de uitdaging ben aangegaan, en het aangedurfd heb oog in oog te staan met de verlangens van mijn hart. Deze ervaring- zowel de allesoverweldigende gelukzalige hoogtes als de donkere laagtes en Sloppy Joe days- staat voorgoed in mijn botten gebeiteld. Living hard/ for a while/ will hurt your bones/ but not your style.

And as Sinatra has ended most of our days at Base Camp, let him end this final one: The record shows/ I took the clothes/ and did it my way.
.

2 comments:

koen said...

Hey Marjolein,
Ik ben helemaal opgelucht dat je goed en wel in BC bent en op terugweg naar Kathmandu. Ik was in de wolken als je getopt hebt, maar zoals we weten is het afdalen het grootste risico en je blijft nog een hele tijd in death-zone, vandaag dat ik je nu pas opgelucht en entoesiast nog eens een ongeloofijk dikke proficiat kan toewensen. Je scchrijft hele mooie woorden die van diep in jou komen. Ze doen me wat.
Ik zie ernaar uit om je terug te zien in de klimzaal van 18 hoogtemeters !
Ferme Marjolein ben jij !
Kus
Koen (met de steeds betere knie ...)

Unknown said...

Hallo Marjolein,

Nog steeds kippenvel en meer bij het lezen van je ervaringen. Maar vooral blij dat je veilig teruggekeerd ben. Oprecht proficiat voor de prestatie die je hebt neergezet. En heel knap, zoals Sinatra zingt :
"I did it my way"
Groetjes
Hilde