Thursday, May 10, 2007

Harry Potter

Het is bijna zover! Overmorgen vertrekken we naar boven voor de finale klim. In drie dagen zullen we naar kamp 3 op 8300 meter klimmen, en vandaar een toppoging wagen als het weer meezit (en ikzelf tegen dan nog 'pap' kan zeggen). 'k Ben al een beetje mijn rugzak aan het maken, en kijk mijn tent rond om te zien wat nog mee naar boven moet. Mijn oog valt op het spandoek met het logo van één van mijn sponsors. Ik kreun hard: een canvas doek van anderhalve bij één meter. Oh shit. Waarom heb ik niet gewoon een sticker meegenomen?

Too bad. Voor wat hoort wat. Ik staar naar het ding, maak wat mysterieuze vingerbewegingen en fluister: "Word kleiner. Word lichter. Word kleiner. Word lichter." Er gebeurt niets. Dju, bij Harry Potter zou dit wel gelukt zijn. Ik rol het ding op tot een kleine worst, en steek het zorgvuldig in mijn rugzak. En dan te bedenken dat we de kartonnetjes uit de WC-rollenhalen om gewicht te besparen!

De volgende dagen zullen hard hard hard worden, maar 'k heb er een goed gevoel over. I believe in me!



Foto: Mingma op de North Col

1 comment:

philippe said...

Beste Marjolein,

Het is gewoon prachtig dat jullie vandaag bezig zijn om naar camp3 te trekken (op de noordgraat dus?).
Moge de rust,de kracht van de bergen(Hier de Everest)jullie vergezellen en jullie met open armen ontvangen!
Hierbij stuur ik jou een pluim,daar krijg je vleugels van, Marjolein!
We geloven in jou!!
Gevleugelde groetjes,philippe