Sunday, April 15, 2007

Everestgroupies

This would be what they call a Sloppy Joe day. Mijn hersenen
branden, en er zit een dikke wolk in mijn hoofd. Deze morgen
zijn we een acclimatisatietochtje gaan maken in de buurt van
Base Camp, maar ik was beter in mijn tent blijven liggen,
ammehoela. Wat een rotte dag zeg. Een steile heuvel
opgeklommen, vol puin en los grind, waarbij je voor elke drie
stappen opwaarts er weer eentje naar beneden glijdt. Ik moet
op mijn tanden bijten om de rest bij te benen. Het begin is
altijd zo hard. Elk begin is altijd zo hard. De afdaling is nog
erger, het gevaar een voet om te slaan in al dat losse frut is
reëel. Mijn hoofd bonkt, en met de elegantie van een drachtige
yak zoek ik me een weg naar beneden, slippend, glijdend en
springend.




Terug in de eettent laat ik me in een stoel zakken, en slurp
gelukzalig een halve liter thee op. Het is een gezellige boel hier,
iedereen zit rond de tafel te kletsen, lezen of schrijven. Zo af en
toe steken er touristen hun hoofd binnen -Base Camp is immers
relatief gemakkelijk per jeep bereikbaar- en beginnen alles en
iedereen te fotograferen. Everestgroupies!


Foto's: zicht op Mt. Everest en Base Camp

5 comments:

Unknown said...

Hey Marjolein,

Hier lijkt de zomer al volledig doorgebroken.
Vandaag dus een zonovergoten zondagje en online vanuit ’t tuintje (ok, geen flashy satelietverbinding, maar we zitten hier dan ook in het over - uitgeruste België).
Vandaag al je weblogs eens doorgelezen en zit nu volledig onder der indruk de juiste woorden te zoeken. Mijn vroegere mede-leidstertje is zo maar even op weg naar de top van de Everest!! Geweldig,… spannend,…fascinerend,...ontroerend,... mooi,... en zo ongelooflijk op z’n Marjoleins!

Geniet daar van elke seconde!
Groetjes , Reine

Heidi said...

Hallo lieve Marjolein,

Flootje, buik en ik lezen met heel veel interesse je weblogs. Van intense vreugde dat je je dromen waarmaakt worden we geslingerd naar een diepe wens dat alles goed afloopt en terug en terug en terug...
Ook kwa spruitje leggen we dezelfde route af, nog drie weekjes te gaan! Je hoort zeker heel gaauw van ons.
Lieve Marjolein, geniet van alle kleine, mooie dingen rondom je, ik vind het zo super dat die dingen je ook opvallen!
Al je geschreven logs en de bijgevoegde commentaren zijn uniek en geven aan wie je bent, die van jou aan je ouders en van je ouders aan jou zijn ongeloofelijk betekenisvol en waardevol!Treasure them.

Lieve, lieve groetjes van ons 2,95,

Flootje, buik en Heidi

Unknown said...

nog maar es
nog maar es
veel succes
veel succes
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
chapeau girl, you rock!
kus kus kus kus kus kus kus kus kus

hilde de backer-lanslots said...

Hallo Marjolein,

Zojuist je verslag gelezen en ook de 3 commentaren. Eigenlijk kan ik me bij elk van de 3 commentaren ergens aansluiting vinden met wat ik je zou willen wensen. Dus denk in het quadraat zou ik zeggen.

Everestgroetjes

Hilde

tom said...

Hoi Marj,

dat had ik willen zien, zo bezig zijn als een drachtige yak :-)).
Wat de rotdag betreft, vanaf nu kan het alleen maar beter gaan. Duim voor je. Keep on rocking.

groetjes,
Tom.