Wednesday, April 11, 2007

Mountain Madness

Een extra dag in Tingri om te acclimatiseren.
Samen met Dawa Sherpa, Regi- een Fillipino- en Libor, een Tsjech (de Brit blijkt een Fillipijn en de Ijslander een Tsjech te zijn)

wandelen we op ons gemak een heuvel op. Het is vreemd, maar

de rotsige heuvels en witte Himalayareuzen ploppen klaarblijkelijk

zonder enige overgang uit de bruine vlakte op, als had iemand ze

daar willekeurig neergepoot en vastgelijmd. Door de onnatuurlijke

stilte lijkt het landschap op een verlaten filmdecor. Het uitzicht is

perfect, en toch zo desolaat en alien. We zouden in een andere

wereld kunnen zijn. Ver beneden ons zien we een jeep in een

stofwolk een paard-met-kar kruisen. Crossing of civilisations.






Ik draai me om, en glimlach. Regi kijkt omhoog, en tussen het
nemen van twee slokken water in, vraagt ie me :'Why are you
smiling?' Ik haal mijn schouders op en zeg:'Just because...
I don't know. Am happy, I guess.' Dawa grijnst, en schettert:
'Mountain madness!'





Foto's: (boven) acclimatisatiewandeling; op de achtergrond New Tingri. (Foto 2) Libor en Dawa Sherpa. (onder) Daily life in Tingri

No comments: