Saturday, April 28, 2007

Member of kitchen

Hier in Base Camp valt niet veel te beleven, en toch vliegen de dagen voorbij. Bij gebrek aan andere mensen om voor te zorgen, word ik hier goed in de watten gelegd. 'k Hang zo een beetje rond in de kooktent bij onze Nepalese expeditiekok, een pittige en liefdevolle mens, die al lambadaënd tussen zijn potten laveert en me steevast teder met 'Boini'- klein zusje- aanspreekt.

Sinds gisteren ben ik tot 'member of kitchen' gepromoveerd, zodat ik me mag moeien met de samenstelling van mijn eigen menu. Yakvlees is één van de weinige voedingsprodukten die precies smaken zoals ze klinken, dus voor mijn part mogen ze dat al van de lijst knikkeren!

Voor de rest krijg ik hier zoveel eten voorgeschoteld dat de berg áfrollen al geen probleem meer mag zijn. Nu nog naar boven geraken!



Foto: Sucre, onze kok in Base Camp

No comments: