Thursday, April 5, 2007

Kissing to the summit

Vanmorgen mijn hotelkamer ondersteboven gekeerd en al mijn gerief weer netjes in de tonnen gestoken, want ik zag de groeiende wanhoop in de ogen van de kamermeisjes als ze struikelend van de badkamer tot bij mijn bed probeerden te geraken.

Rudolf had een briefje onder mijn deur geschoven, dat ik zeker eens een massage moest proberen in een Ayurveda home. Aangezien ik ga zwijmelen alleen al bij het horen van het woord 'massage', had ik niet veel verdere aansporing nodig.

Dus nu lig ik hier, volledig ingevet als een baby'tje en ingepakt in warme witte handdoeken. Op de achtergrond klinken mantra's, en het feit dat de cd regelmatig blijft hangen verhoogt alleen maar de toestand van hypnose waar ik me volledig aan overgeef.

'Now we're gonna give you Shiro Dhara,' zegt een warme stem boven mij. 'Just relax and try to sleep.' No problem, I can do that. 'k Was toch al ver heen na de whole body massage van hierjuist. Geen idee wat een Shiro Dhara is, maar het zal wel leuk zijn. Mijn ogen worden afgedekt met een stofdoek, ik word een lichte brandgeur gewaar, en plots krijg ik een pot loeihete olie over mijn gezicht. What the f...?! Maar inderdaad, als de olie in slow motion langs mijn slapen loopt, voelt het inderdaad weldadig aan. Een vijftiental minuten gaat dit zo door, tot mijn haren werkelijk druipen van het vet. Zie me hier liggen, zo glad als een bowlingbal. Zo moet een aalscholver zich dus voelen, als hij met pakweg de Tricolor in aanvaring is gekomen. Een kleine olietankerschipbreukeling.

Enkele uren later sta ik - nog wat onvast met glibberende voeten in mijn flip-flops - op de drempel van het Ayurveda home, en de schatten nemen afscheid van me met de gevleugelde woorden:" We wish you best of luck, and maybe we see you again after you've been kissing to the summit."

2 comments:

philippe said...

Hallo Marjolein,

Ik ben wel een paar dagen te laat maar wens je toch een welgemeende dikke proficiat met je 27 lentes!
Het is leuk om te lezen dat je het goed stelt,prachtige foto om je dagboek te beginnen, fijn in elkaar gestoken.Er komt nog wat gerief bij kijken.
Geniet nog verder van de massage,de aangename mensen,streek...
Houd je goed!!
Groetjes,philippe

hilde de backer-lanslots said...

Hallo Marjolein,

Ben in de wolken met Uw verslaggeving. Ik volg de expeditie op de voet en aan de hand van de beschrijvingen maak ik me voorstellingen van wat je ziet en meemaakt, en ik heb het sterke vermoeden dat het inlevingsvermogen juist zit. We duimen voor U en tot binnenkort

Hilde (schoolvriendin van mama)